A) Instruirea personalului de specialitate si conducere
Se efectueaza atat la locul de munca prin actualizarea permanenta a informatiilor privind normele si normativele legale,cat si prin asigurarea de cursuri cu privire la metodele de lucru cu subalterni si colaboratorii.
Pe linia administratiei publice locale,ministerul de resort asigura prin programe ample o serie de cursuri de instruire pentru personalul de conducere,iar ca aplicatie pe plan local se asigura astfel o continuitate a activitatii de instruire.
B) Instruirea referentilor
Un referent, intra in contact in timpul activitatii pe care o desfasoara cu proceduri, informatii si cu oameni. Astfel exista o serie de norme tehnice si metodologii ce trebuiesc respectate in decursul desfasurarii activitatii,informatii legate atat de activitatea sa cat si despre actualizarea normelor si metodologiilor,iar ca factor foarte important exista omul,atat ca petitionar cat si colaborator.
Insusirea si corectarea cunostintelor se poate realize prin instruirea la locul de munca,prin cursuri cu un procent ridicat de practica controlatasi gradata.
Prin aceasta practica se intelege,atat instruirea prin imbogatirea cunostintelor cu actualizarile permanente privind normele legale,legate de activitatea desfasurata,cat si prin utilizarea de softuri moderne si invatarea metodelor ergonomice de lucru.
EVALUAREA ACTIVITATILOR DE INSTRUIRE INVATARE
Evaluarea activitatilor de instruire face parte din procesul de control al pregatirii. Metodele ei urmaresc sa obtina feedback-ul legat de rezultatele obtinute si sa stabileasca cu ajutorul acesteia valoarea pregatirii,in vederea unei eventuale imbunatatiri,in cazul in care aceasta este necesara.
Evaluarea activitatii de instruire ar trebui realizata pe urmatoarele planuri:
Planul relatiilor celui care invata fata de metodele de invatare practice
Planul invatarii ca rezultat al activitatii de instruire la care a participat ca nivel de cunostinte,priceperi si aptitudini;
Planul comportamentului modificat ca urmare a insusirii aplicarii celor invatate;
Planul organizational adica masurarea cunostintelor practicarii noului comportament in cadrul organizatiei;
Planul valorii finale ca masura a gradului in care organizatia a beneficiat de instruire pe linia supravietuirii si a atingerii obiectivelor propuse.
EVALUAREA PERFORMANTELOR PROFESIONALE
Orice pretentie de organizare riguroasa a activitatii personaluluiunei institutii presupune si evaluarea performantelor.
Consideratiile practice si filozofice privind evaluarea performantelor,trebuie tratate intr-o stransa interdependenta,deoarece,orice disfunctionalitate a procesului de evaluare,influenteaza nefavorabil realizarea obiectivelor de baza ale acestei activitati.
Aceasta,cu atat mai mult,cu cat evaluarea performantelor este o activitate manageriala justificata,mereu actuala si deosebit de importanta,cu multiple implicatii individuale si organizationale.De aceea,atunci cand este efectuata in mod corespunzator,evaluarea performantelor poate fi benefica atat pentru organizatie,cat si pentru membrii acesteia.